زندگی سالم تر با خانه هوشمند
نوشته شده توسط : نت ویر

تکنولوژی خانه هوشمند راهی طولانی طی کرده و حالا بیشتر و راحت تر از همیشه کارهای روزمره ی ما را به صورت خودکار و اتوماتیک درآورده است تا زندگی سالم تری داشته باشیم و بیشتر به خودمان توجه کنیم. این تکنولوژی می تواند یک ابزار قوی در خود مراقبتی بوده و از طریق انجام خودکارهرچیزی مانند یک دستیار عمل کند.

آرام بخوابید و سرحال بیدار شوید

بیدار شدن سر صبح برای شما هم عذاب است؟ و یا شب ها برای به خواب رفتن ساعت ها کلنجار می روید؟ نور یکی از مهم ترین فاکتورها در داشتن عادت های صحیح خوابیدن است. بر اساس یک تحقیق انجام شده در وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده آمریکا تابش نور مصنوعی شدید در شب می تواند ترشح ملاتونین و در نتیجه، به خواب رفتن را مختل کند. سیگنال های نوری که از طریق چشم دریافت می شوند، به بخشی از مغز اعلام می کنند که فضا روشن و هنگام روز است. این قسمت از مغز، ساعت بدن را با ساعات شبانه روز تنظیم می کند.

شاید سیستم روشنایی هوشمند کلید بیدار شدن از دنده ی راست باشد. نکته ی جالب درمورد روشنایی هوشمند این است که می توانیم از آن برای تصحیح ریتم و چرخه ی طبیعی خواب، داشتن خواب آرام و سرحال بیدار شدن به هنگام صبح استفاده کنیم. مثلا نور با رنگ های آرامش بخش مثل آبی باعث افزایش ملاتونین و خواب بهتر و راحت تر می شود.

لامپ هوشمند را می توان به همین منوال تنظیم کرد تا با توجه به ساعات شبانه روز، رنگ نور را به صورت اتوماتیک تغییر دهد. این لامپ ها طیف رنگ گسترده ای را شامل می شوند و محدودیتی برای انتخاب رنگ نور وجود ندارد.

با آرامش خیال غذا آماده کنید

وقتی که دیر از سرکار به خانه بازمی گردید، راحت ترین کار سفارش غذای حاضری و فست فود است. بعضی مواقع سفارش دادن غذای بیرونی بد نیست اما آماده کردن غذا قبل از رسیدن به خانه یک راهکار عالی برای خوردن غذاهای سالم و پس انداز پول است. وقتی غذاساز یا آرامپز را به پریز هوشمند متصل کنید و یا اگر خودِ این وسایل را هوشمند نمایید، امکان آن را خواهید داشت که از محل کار خود و با استفاده از گوشی هوشمند بر عملکرد آن ها و آماده شدن غذا کنترل داشته باشید.

بر روی خودتان تمرکز کنید

وقتی که مجبوریم وقت و انرژی خودمان را بین کار، خانواده و زندگی اجتماعی تقسیم کنیم، اضطراب و تشویش، آن روی زشت خودش را نشان می دهد. یکی از تحقیقات به تازگی انجام شده نشان می دهد که برنامه های تمرکز اعصاب مدیتیشن باعث از بین رفتن و تسکین اضطراب، افسردگی و درد می شود.

اگر به دنبال چند لحظه سکوت و آرامش هستید، تکنولوژی خانه هوشمند می تواند با ارائه ی برنامه های مدیتیشن و تمرین های تنفسی، ذهن شما را از مسائل اضافی و استرس زا خالی و آرام کند.

در خانه ورزش کنید

همه می دانیم که ورزش کردن یکی از فاکتورهای اصلی سبک زندگی سالم است. از طرفی، خیلی ها وقت کافی یا شرایط مساعد برای رفتن به باشگاه ندارند. اینجاست که تجهیزات خانه هوشمند به یاری این افراد می شتابند. یکی از کاربردهای تلویزیون هوشمند ارائه ی برنامه های تمرین و ورزش در خانه، توسط مربی های حرفه ای برای سطوح مختلف است. این برنامه ها نیاز به تجهیزات ورزشی حرفه ای ندارند و در محیط خانه و با وسایل عادی نیز می توان آن ها را انجام داد.





:: موضوعات مرتبط: زندگی هوشمند , ,
:: بازدید از این مطلب : 749
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 اسفند 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: